Subscribe:

26 May 2011

Assalamualaikum...

Dalam tidak sedar....

Setiap hari kita memohon didalam solat kita..

tetapi sayangnya....

kita hanya memohon tanpa memahami..

sekadar tersebut dibibir,
tetapi tidak tersentuh dari hati...

ruginya kita selama ini..

Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..

Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Diamlah sejenak,

buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil

Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah

Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan
Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,

Warhamni (sayangi aku)

Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya

Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima

Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita

Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..

sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja..

Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu

tetapi hati antara tidak dan mahu pantaslah Allah perlakukan kita begitu.

23 May 2011

Assalamualaikum...

Lagu ni best plus lagi Selena Gomez yg cun n comel nyanyi~~

mmg sgt terbaek lah~~ =D

liriknya sgt memberangsangkan jiwa dan semangat

sila hayati yee~~

Selena Gomez - Who Says

I wouldn't want to be anybody else

Hey!

You made me insecure
Told me I wasn't good enough
But who are you to judge
When you're a diamond in the rough
I'm sure you got some things
You'd like to change about yourself
But when it comes to me
I wouldn't want to be anybody else

Na na na na na
Na na na na na na
I'm no beauty queen
I'm just beautiful me

La na na na na na na na na!
La na na na na na na na na!

You've got every right
To a beautiful life

C'mon!

Who says
Who says you're not perfect
Who says you're not worth it
Who says you're the only one that's hurting
Trust me
That's the price of beauty
Who says you're not pretty
Who says you're not beautiful
Who says

It's such a funny thing
How nothing's funny when it's you
You tell 'em what you mean
But they keep whiting out the truth

It's like a work of art
That never gets to see the light
Keep you beneath the stars
Won't let you touch the sky

La na na na na na na na na!
La na na na na na na na na!

I'm no beauty queen
I'm just beautiful me

La na na na na na na na na!
La na na na na na na na na!

You've got every right
To a beautiful life
C'mon

Who says
Who says you're not perfect
Who says you're not worth it
Who says you're the only one that's hurting
Trust me
That's the price of beauty
Who says you're not pretty
Who says you're not beautiful

Who says
Who says you're not star potential
Who says you're not presidential
Who says you can't be in movies
Listen to me, listen to me
Who says you don't pass the test
Who says you can't be the best
Who said, who said
Won't you tell me who said that
Yeah, WHO SAID!?

Who says
Who says you're not perfect
Who says you're not worth it
Who says you're the only one that's hurting
Trust me
That's the price of beauty
Who says you're not pretty
Who says you're not beautiful
Who says
Who says


22 May 2011

Assalamualaikum...

oh yeah! kalo org len mlm minggu adalah mlm yg enjoy~~

tp bagi aku, mlm minngu adelah malam yg sgt bosan ye~~

balik2 je keje, sume org x de... wahhh!! sgt bosan!

dan... aku pon bile sume org dh x de nih~ mule lah rajen nak ngemas~~

haha! rajen ke aku?? xde la rajin sgt~~ skit2 boleh la.. ikot mood..

bukan kemas ape pon.. kemas bilik je.. lame dh rasenyer x kemas2 bilik aku..

so~~ sementara roomate xde ni.. aku pon ringan2 la tangan mengemas~~ hihi..

berikot ade lah hasil kerajinan aku! heee =D

lihat-lihat~~ katil sy sgt kemas kan~~

erm... meja ni pon kemas kan~~ ahak-ahak!

rak ini pon~~

tgok~~ bawah katil pon dh kemas =)

keh! keh! sebenarnyer..

mmg mcm ni kedudukan barang2~~ rak2~~ aku..

haha! aku just sapu skit2 je~~ habok-habok tu buang.. xde beria sgt pon!

errr... tapikan org kate, anak dara x elok nyapu mlm2.. nanti kawen lmbt~~ ye ke??

aiyoookkkk!!! salwa kawen lmbt nanti~~
(-_-")

owh~~ abaikan saje..

babai!

21 May 2011

Assalamualaikum...

aku suke lagu nih~~ lirik+lagu die mmg awesome!

haha! ape yg awesome?? ntah~~ aku pon x tau!

haha!

tiap2 ari kalo dengar fly.fm tibe je lagu nih..

pasti!!! aku nyanyi skali.. hoho!

nak2 lg tang yg "ca-chang2" n "ba-blang2" tuh..

hikhik..~~ so kat bawah ni ade lirik n video nyer skali..

dan.. slamat melalak ye! =D

Price Tag by Jessie T

Okay, Coconut man, Moon Heads and Pea
You ready

Seems like everybody's got a price,
I wonder how they sleep at night.
When the sale comes first,
And the truth comes second,
Just stop, for a minute and
Smile

Why is everybody so serious
Acting so damn mysterious
Got your shades on your eyes
And your heels so high
That you can't even have a good time

Everybody look to their left (yeah)
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
We're paying with love tonight

It's not about the money, money, money
We don't need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag
Ain't about the (uh) Cha-Chang Cha-Chang.
Aint about the (yeah) Ba-Blang Ba-Blang
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.

Okay!
We need to take it back in time,
When music made us all unite
And it wasn't low blows and video hoes,
Am I the only one getting tired
Why is everybody so obsessed
Money can't buy us happiness
Can we all slow down and enjoy right now
Guarantee we'll be feeling Alright.

Everybody look to their left (yeah)
Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
We're paying with love tonight

It's not about the money, money, money
We don't need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag
Ain't about the (uh) Cha-Chang Cha-Chang.
Aint about the (yeah) Ba-Blang Ba-Blang
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.

[B.o.B]
Yeah yeah
Well, keep the price tag
And take the cash back
Just give me six strings and a half stack.
And you can keep the cars
Leave me the garage
And all I..
Yes all I need are keys and guitars
And its with in 30 seconds I'm leaving to Mars
Yeah we leaping across these undefeatable odds
Its like this man, you can't put a price on the life
We do this for the love so we fight and sacrifice everynight
So we aint gon stumble and fall never
Waiting to see this in the sign of defeat uh uh
So we gon keep everyone moving their feet
So bring back the beat and then everyone sing

It's not about the money, money, money
We don't need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag
Ain't about the (uh) Cha-Chang Cha-Chang.
Aint about the (yeah) Ba-Blang Ba-Blang
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.

It's not about the money, money, money
We don't need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag
Ain't about the (uh) Cha-Chang Cha-Chang.
Aint about the (yeah) Ba-Blang Ba-Blang
Wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag.

[Jessie J -Outro]
Yeah, yeah
Oo-oooh
Forget about the price tag.

20 May 2011

Assalamualaikum...

sekali lagi aku rase bosan tahap gaban!

dan aku search lg google tuk cari survey..

huahahahaha!

dan ini die!

WHAT WAS YOUR:

1. Last beverage: plain water
2. Last phone call: UM Naju
3. Last text message: Housemate Sha
4. Last song you listened to: Britney Spears Till The World Ends
5. Last time you cried: nampak ex-boy dengan pompuan laen! ahah! bodoh!


HAVE YOU EVER:

6. Dated someone twice: hurrmmmm... yaaa~~ hoho!
7. Been cheated on: tipu r x penah..
8. Kissed someone & regretted it: kiss coklat kisses bleh x? huahaha!
9. Lost someone special: my late mom =(
10. Been depressed: ntah?
11. Been drunk and threw up: never and never!


LIST THREE FAVORITE COLOURS:

12. kelabu
13. merah
14. hitam


THIS YEAR HAVE YOU: (2011)

15. Made a new friend: of coz yes~~ =)
16. Fallen out of love: errr.. next question please!
17. Laughed until you cried: tiap2 ari kot~~ sungguh x senonoh perempuan ini! haha!
18. Met someone who changed you: x lagik kot~~
19. Found out who your true friends were: ntah~~
20. Found out someone was talking about you: ntah jugak lagik!
21. Kissed anyone on your friend's list: ya~~ =)
22. How many people on your friends list do you know in real life : err... hampir sume kot aku kenal
23. How many kids do you want to have: x penah pikir pon~~
24. Do you have any pets: i love kucing~~ but skarang dh x de kucing kat umah sbb kucing2 sume majuk, lari dr umah~~
25. Do you want to change your name: tak ingin kot!
26. What did you do for your last birthday: celebrate je ngan kwn2 tercinta!
27. What time did you wake up today: 650 kot.. pastu snooze2 smpi pukul 9.. huahaha!
28. What were you doing at midnight last night: tido yg nyenyak
29. Name something you CANNOT wait for: gaji aku! huahaha!
30. Last time you saw your Mother: bulan lepas kot~~ ahak!
31. What is one thing you wish you could change about your life: ntah, x explore lagik
32. What are you listening to right now: Rolling In The Deep by Adele
33. Have you ever talked to a person named Tom: Tom name kucing aku dulu kot~~
34. What's getting on your nerves right now: ntah x tau~
35. Most visited webpage: tumblr! ahah!
36. Whats your real name: Siti Salwa binti Mohd Adnan
37. Nicknames: along, salwa, wawa
38. Relationship Status: single dan~~ malas nak komen!
39. Zodiac sign: Aquarius
40. Male or female?: shemale boleh? ahah.. female of coz!
41. Elementary?: Pra-Sekolah SK Lubuk Terua
42. Middle School?: SK Lubuk Terua
43. High school/college?: SMK Datuk Bahaman, KMPk, UM
44. Hair colour: itam legam
45. Long or short: longkang? hoho!
46. Height: 163cm
47. Do you have a crush on someone?: dulu ade, skang dh xde! haha!
48: What do you like about yourself?: +ve thinking n crazy!
49. Piercings: xde 1 pon, takot dulu kene tembak~~
50. Tattoos: never dan x penah hingin pon~~
51. Righty or lefty: kanan makan+tulis, buat keje byk kiri


FIRSTS :

52. First surgery: xde
53. First piercing: xde gak~~
54. First best friend: erm... arrr... ntah~~
55. First sport you joined: lumbe larik
56. First vacation: errr.... ntah~~ x hengat jugak
58. First pair of trainers: lagik la x ingat~~


RIGHT NOW

59. Eating: nope
60. Drinking: nope gak
61. I'm about to: jage kedai smpi lebam!
62. Listening to: lagu kat Fly FM ni berubah2.. so skang ngah dgr lagu Salena Gomez, Who Says
63. Waiting on: customer~~~


YOUR FUTURE :

64. Want kids?: mau! mau!
65. Get Married?: big yes on this!
66. Career?: sy mau lebih lagik wang!


WHICH IS BETTER :

67. Lips or eyes: 2 2 bley?
68. Hugs or kisses: 2 2 pon nak bleh??
69. Shorter or taller: err.. prefer taller~~
70. Older or Younger: older maybe~~
71. Romantic or spontaneous: 2 2
72. Nice stomach or nice arms: sume nak nice bleyh x?
73. Sensitive or loud: errr... x tau nak jwb
74. Hook-up or relationship: relationship lerrrr
75. Trouble maker or hesitant: in the middle on that

HAVE YOU EVER :

76. Kissed a stranger:nope lah, giler ke?
77. Drank hard liquor:nope oso lah!
78. Lost glasses/contacts: x penah sbb x penah pakai
79. Sex on first date: eiuwww.. nope oso!
80. Broken someone's heart: ntah la~~
82. Been arrested: tidak wooo~~
83. Turned someone down: ngeee~~~
84. Cried when someone died: of coz yah!
85. Fallen for a friend?: yuppy!


DO YOU BELIEVE IN:

86. Yourself: yah
87. Miracles: yah oso
88. Love at first sight: so~ so~ la~~
89. Heaven: big ya!
90. Santa Claus: kecik2 dulu pecaye la~~ skang oh! tidak lagi~~
91. Kiss on the first date: tidak lah
92. Angels: ya~~


ANSWER TRUTHFULLY:

94. Had more than 1 girlfriend/boyfriend at a time: tak penah plak rasenyer
95. Did you sing today?: ya~~
96. Ever cheated on somebody?: ya jugak
97. If you could go back in time, how far would you go?: 2004
98. If you could pick a day from last year and relive it, what would it be?: ntoh lerr~~
99. Are you afraid of falling in love?: no i dont
100. Posting this as 100 truths? takmau!



okay... sudah selesai =D

babai!

Assalamualaikum...

hurmmmm.....

boleh x kalo aku nak mengeluh??

hurmmmmmm....

org kate x baik kte mengeluh.....

=(

tapi... betul..... ermm... aku termenngeluh plak hari nih...

ntah nape~~ rase s*** sgt ari nih!

hurm...

ya Allah... ampunilah dosa ku.. dan hidup kan lah aku dan hamba-hamba mu yg lain dlm keadaan yang tenang.. aminnn...

Allah je yg tau ape yg ada dlm hati aku skang.. nak diluah.. x smpi hati.. nk disimpan sakit ati plak.. sabor ye salwa~~ sabor.. pasti ade hikmah =)

kite takkan hargai waktu senang, kalo kite x penah rase susah.. so bersusah2 dulu ye... sabar aje =)


arghhhhhhh!!!!!!!!!

babai!

18 May 2011

Assalamualaikum...

huahahahaha! siyes aku giler bosan, dan aku carik la survey ni kat google! huahahaha!

xde sape2 pon tag aku, tp aku dengan yakin dan x malu nyer nak jwb survey ini!

oh yeah! x malu kan?? haha! lantak la!

Starting time : 03:50 pm

Name : Siti Salwa binti Mohd Adnan
Sister(s) : 1
Brother(s) : 3
Eye colour : Dark brown
Shoe size : 8/9 (kaki aku besar kot!)
Hair : Black
Piercings : Tak ade, dan x akan tembak sane-sini!
Height : 163cm
What are you wearing right now : Cardigan + T-shirt + Jeans + Shawl + Slipper
Where do you live : Pantai Dalam + Cetek, KL
Favourite number : 1
Favourite drink : banyak sgt nak gtau~~ =P
Favourite month : of course February!
Favourite breakfast : Slalu skip aje bfast

HAVE YOU EVER
Broken a bone : nope!
Been in a police car : nope!
Fallen for a friend : oh yeah! penah!
Fallen for a guy in a short period of time : penah jugak!
Swam in the ocean : never kot~~
Fallen asleep in school : of course penah!
Broken someone's heart : errr~~ ati org, mane kite tau! ahah!
Cried when someone died : of course yes! my late mom okay! =(
Sat by the phone all night waiting for someone to call : aku tau xde org rajen nk tepon aku, so mmg tidak lah aku tunggu! buang mase ajek!
Saved email : yes dan perlu sbgi bukti sahih!
Been cheated on : big YES on this!

WHAT
Your room look like : sgt suci + murni.. ahah! kadang2 messy gak, sbb aku sgt busy orgnyer~~ aku x tipu okay~~
What is right beside you : empty!
What is the last thing you ate : Oreo biscuit nyum! nyum!

EVER HAD
Chicken pox : waktu darjah 2 dulu dh kene
Sore throat : tipu xpenah, tiap tahun kot kene!
Stitches : alhamdulillah la~~ xpenah lagik.. oh yeah!
Broken nose : nope!

DO YOU
Believe in love at first sight : kadang pecaye, kadang x~~ bleh x mcm tuh? haha!
Like picnics? : of coz lah!

WHO
Who did you last yell at? : of coz lah my housemate! huahahaha!
Who was the last person you danced with? : my housemate lagik!
Who last made you smile? : customer td!

FINAL QUESTION
What are you listening to right now? : song i'm comming home by J.Cole, Fly Fm for sure!
What did you do today? : working! working! and working! tiap2 ari pon keje!
Are you the oldest? : tidak, but i'm the youngest! huahaha!
Indoors or outdoors? : 2-2 pon boley la~~

TODAY DID YOU
Talk to someone you like? : aku x like sape2?? so mcm mane nk ckap? ahah!
Kiss anyone? : hurmmm.. nope!
Sing? : bangun-bangun tido je aku dh nyanyi la~~
Talk to an ex? : tidak same skali! dan itu sgt buang tebiat dan masa aku!
Miss someone ? : yup and he is my little brother, baby dani!
Eat? : kebuloq aku kalo x mkn dr pg td!

LAST PERSON WHO
You talked to on the phone? : owh, my brother, adik pian last nite =)
Made you cry? : wan bengong!
Went to the movies with? : kalo x silap last dengan kwn, boy.
You went to the mall with? : baru smlm p amcorp mall ngan sha + nunu
Who cheered you up? : my family + my kwn2! oh yeah!

HAVE YOU
Been to Mexico? : nope!
Been to USA? : nope oso!

RANDOM
Have a crush on someone? : yes before, but now.. no more.. huahahaha!
What books are you reading right now? : pengakuan ikhlas, aku x suke bc buku..
Best feeling in the world? : makan + tidoq! im feeling good!
Future kids name? : x penah rancang pon.. huahahaha!
Do you sleep with a stuffed animal? : yaaa~~~
What's under your bed? : kasot yg banyak! + meja jepun haha!
Favourite sport(s) : a lot! but mostly i love to play badminton! huahahaha!
Favourite place : rumah abah + mama! =)
Who do you really hate? : ntah? berubah-ubah rasenyer~~
Do you have a job? : yaa!

What time is it now? : 04:16pm