Subscribe:

11 September 2011

Kek Yang Sedih

Assalamualaikum...

Orang kata.. kalau sedih kita perlu buat-buat sepertinya sibok..

Makanye, pagi tadi.. setelah subuh.. sy mau tido semule~~

Tapi, hati sememangnyer tak tenang..

Golek belah kanan, rase gundah-gulana,

Golek belah kiri, berase libang-libu,

Rase ini, bukan rase biase..

Bukan rase sepertinye baling kertas renyuk ke dalam tong sampah tapi x masuk,

Rasa ini.. hush... Allah je yang tahu..

Segera sy bangun mengambil tepung kek yg dibeli di carefour semalam..

Ya! Sy harus tabah membuat kek pada hari ini.

sha: Salwa, buatla kek macam dulu lagi.

begitulah permintaan sha beberapa minggu yg lalu..

walaupun kek ini adelah diperbuat daripada tepung kek yg segera,

tapi okla kan daripada x de..

bahan-bahan yg sgt mudah seperti di bawah ini..

tepung kek nona, dan sy memilih untuk membuat brownies pada ari ini, dan barang tambahan adelah kacang badam yg telah dihiris. Beli yg dah siap jelah~~

air 75ml

telur 3 bijik

minyak masak 250ml

periuk tuk sebatikan adunan

pertamanya masukkan tepung kek, telur, dan air.
kacau sampai rase puas hati.

kemudian, curah minyak pulak, kacau lagik smpi penat,
dan kelihatan adunan tadi sepertinye berkilat.

masukkan badam. kacau lagik.

planta ini adalah tuk disapukan pada loyang agar kek yg sudah masak tidak melekat2 di loyang

dan jadila loyang seperti ini

adunan tadi yg setelah masuk ke dalam loyang.

masukkan dalam oven, suhu 180 darjah celcius, selama 30minit.

hehe.. dah masak!

walaupon x cantik, tapi boleh la ditelan..
owh.. lupe!
anda juga boleh tambah cokelat chip ke dalam kek tersebut,
semalam, sewaktu di carefour, cokelat chip yg murah sudah habis,
dan untuk membeli cokelat chip yg mahal.. itu bukan lah sy.. huhu..

sha!! sila cepat pulang ke KL! dan makan kek ini sampai gemok!

inilah kek sedih sy,
dan sekarang sy perlu bersiap tuk menghadirkan diri ke open house di Sg. Buloh.

terima kasih kerana membaca, dan sila la mencuba.

0 orang tak puas hati!: