Subscribe:

19 September 2011

Kek Batik Yang Berbatik

Assalamualaikum...

Jika minggu lepas sy telah membuat kek yang sedih. Jadi minggu ini, sy dan sabrina telah membuat Kek Batik yg berbatik. Sy x pandai pon buat kek ni, tp Sabrina yg byk membantu.. Terima kasih Sabrina.. syg Sabrina!

Bahan-bahan yang diperlukan adelah sgt simple! sgt mudah untuk didapati di kedai2, berhampiran dengan anda. Berikut adelah bahan-bahan nyer..


1 butter cup


secawan serbuk koko


sekampit biskut marie (cap ape2 pun boleh, lagi murah, lagi bagus!)


telur 2 bijik


susu pekat manis
(letak sucukup rase saje, jgn manis sgt, nanti kene kencing manis)


gula juga secukup rase hati
(kurnagkan manis dalam masakan, tambahkan manis dlam senyuman)
TAPI AWAS DENGAN LELAKI YANG BERMULUT MANIS!

care-carenye..
memule.. cairkan butter td sehingga.. erm.. cair..

kemudian, masukkan serbuk koko

then, kacau2 sampai puas hati.. letak pulak telur, gula dan susu manis. err..tak payah letak gambar la kan.. imagine sendiri sudah la..

kacau semua sehingga sebati.. dan kacau lagik dan lagik..
kemudian, bila semua dah sebati.. barula masukkan biskut..

biskut ni tadi, perlu dihancurkan2, pade sape2 yg tengah sakit hati.. eloklah menghancur dan mematah2 kan biskut ini, kerana hasil nya adelah sgt gojes! tapi awas! jgn terlalu hancur.. nanti x jadi corak batiknye!

setelah semua biskut td menjadi sebati dengan adunan 'kuah'cokelat td, masukkan ke dlam loyang dan penyek-penyekkan supaya ianyer menjadi mampat. sekali lagi, kerje memenyekkan adunan tadi sesuai pd mereka yg sedang sakit hati. tapi awas! jgn smpi senduk patah! kalo dah patah kene beli baru, lagi betambah sakit hati rase nyer.. huhu!

baeklah, ia akan kelihatan seperti ini, dan dengan berhati-hatinye masukkan loyang ini ke dlm peti, dan petang2 sikit barulah sedap di makan..

terima kasih..
dan selamat mencobaan!
=)

0 orang tak puas hati!:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers